czwartek, 26 lutego 2015

Trendy w projektowaniu stron w 2015 roku (update)

Trendy, które wiele zmienią w projektowaniu stron w 2015 roku.




Artykuł ten jest kontynuacją i aktualizacją tego, co już opublikowałam w zeszłym roku na temat trendów w web designie. W 2014, najważniejsze trendy w projektowaniu stron zawierały: responsywny układ(RWD), flat design, typografię, przewagę obrazów i technologię kodowania zgodną  z API HTML'a 5. A co pojawiło(niebawem pojawi) się nowego w 2015?


Bogate, dynamiczne tła z grafikami w dużych rozdzielczościach.


Przy nowoczesnych stronach wielkim hitem stają się duże, piękne zdjęcia i pliki wideo w tle. Jest to jeden z najprostszych sposobów aby twoja strona wyróżniała się poprzez wyeksponowanie atutów marki oraz produktów w atrakcyjny sposób. 


Apple zapoczątkowało trend na bardziej masywne tła obrazów

Obraz w tle pełni funkcję dominującą i przykuwa wzrok odbiorcy


Mikro interakcje wykorzystujące API HTML'a 5.


Mikro-interakcje są doskonałym sposobem na zwiększenie UX( całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego) na swojej stronie, aby przykuć uwagę, zainteresować odwiedzającego. Tworząc przyjemne i niezapomniane doświadczenia dla przeglądających, mamy znaczący wpływ na ich emocjonalne zaangażowanie  w twoją markę jak i ilość czasu który spędzają przeglądając witrynę.


http://www.natgeoeat.com/#/fish/1

http://www.booking.com/nye/#home/Budapest


Podział strony(dwoistość).


Pionowy podział strony ze względu na treść to ciekawostka w projektowaniu web, która już staje się trendem



Pierwszym powodem dla którego możemy podzielić stronę jest to, że chcemy pokazać dwa główne, równie ważne elementy. Np. dwie bardzo ważne rzeczy(kluczowe produkty) do wypromowania, które pozwala uwydatnić na początku przeglądania witryny i umożliwić przeglądającemu szybko zorientować się w atutach tychże. 



Drugim powodem takiego podejścia może być to, iż czasem trzeba pokazać ważne powiązanie. Rozważmy np. że atutem firmy są ich korzenie(historia marki) oraz utalentowani pracownicy. To powiązanie określa przedsiębiorstwo, a podzielony ekran jest bardzo dobrym pomysłem na przedstawienie tegoż faktu.





Jeżeli uważasz, że Twoja strona potrzebuje redesignu, bo chcesz by była bardziej przejrzysta i na czasie, to zapraszamy na http://eb-studio.pl, przeprowadzimy audyt Twojej strony pod kątem SEO i RWD.

1 komentarz:

  1. Dość rzadko spotykane opowiedzenie o czymś bez nudnych, rozbudowanych i niepotrzebnych opowieści. Dobrze się czytało, dziękuję. Pani Ewelino, trendy to coś, co mnie zastanawia. Krótka opowieść. W mojej firmie sprzedajemy przez Internet. Towar w zasadzie jednego typu dla każdej grupy społecznej. Więc moi Klienci to zarówno student, biznesmen, kierowca ciężarówki i dziadziuś z odległej wsi. I pewnie sporadycznie grafik. Moi pracownicy i najemnicy wciskają mi przy każdej okazji flat design. Ale nie zauważyłem, aby się to podobało komuś innemu niż zwolennicy projektowania w takim stylu. Widzę, że taki surowy styl nie stwarza poczucia tego, że przyjemnie spędza się czas na danej witrynie. Wydaje się, że to styl do zwięzłego podawania danych aniżeli sposób na to, aby Klient poczuł się ciepło i przytulnie (czyli został dłużej). A co Pani o tym myśli?

    OdpowiedzUsuń